۱۳۸۷ خرداد ۱۶, پنجشنبه

Summary of my statistics survey (All rights reserved.)

پژوهش آماری؛

رابطه ی میان تعداد ساعات کار با رایانه ی دانش آموزان تیز هوش شهرکرد با:

  • موفقیت تحصیلی و معدل نمرات (دو سال پیاپی)
  • موفقیت در درس رایانه

***

همچنین؛ رابطه ی میان تعداد ساعات مطالعه ی غیر درسی ایشان با:

  • موفقیت تحصیلی و معدل نمرات امسال

.:::*:::*!*:::*:::.

تهیه گر:

بهنام محمّدی

دوم آ، دبیرستان شهید بهشتی شهرکرد (تیزهوشان)

دبیر گرامی آمار: جناب آقای نیازی

سال تحصیلی 1386-1387



با نام یزدان دانا و توانا

پاک است او از هرچه می خوانندش...



پیشکش به مادر گرامیم که سوخت تا ساخت،

هم او که امیدوارم بتوانم در طول همه ی دوران زندگیم، ذره ای از زحمت های بی دریغش را جبران کنم.





چکیده:

خوب یا بد، گاه میان دانش آموزان و پدر و مادرشان بر سر جنبه های مثبت و منفی-یا بهتر است بگوییم؛ سازنده و ویرانگر- رایانه اختلاف نظرهای شدیدی وجود دارد که حتی می تواند باعث نوعی جنگ روانی مشکل زا نیز بشود. بیشتر دانش آموزان، بنابر سفارش هایی که رسانه های گروهی، به ویژه مطبوعات (روزنامه ها و مجلات)[1]می کنند، درباره ی آثار سوء رایانه بر جسم و روان آگاهی نسبی دارند. ولی متاسفانه بسیاری همچنان بر کار با این ماشین اصرار می ورزند. در این پژوهش ما برآن نیستیم که علت این قضیه را بیابیم، ولی به عنوان یک زنگ خطر یا تلنگر، قصد داریم که اثر کار با رایانه را بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان تیزهوش سال دوم دبیرستان شهرستان شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری کشور ایران در سال 1386-1387بسنجیم. به این منظور اثر رایانه را بر سه مهمّ : معدل کل سال پیش، معدل کل نوبت یکم امسال و آخرین نمره ی درس رایانه ی امسال سنجش کردیم. مورد آخر به این دلیل مورد توجه قرار گرفت که بسیاری از دانش آموزان (به نظر اینجانب) با بی انصافی به درس رایانه و دبیر گرانقدر آن، جناب آقای گنجی، معترض اند. به عنوان یک نظرسنجی هم نظر دانش آموزان را درباره ی دبیر یک درس دلخواه جویا شده ایم و نیز در بخش برداشت آزاد، پیشنهادها و انتقادات دانش آموزان را درباره ی پرسشنامه، مدرسه یا هرچیز دیگری گردآوری کرده ایم. همچنین به عنوان یک کار پژوهشی دیگر، اثر مطالعه ی غیر درسی آنها را با موفقیت تحصیلیشان در سال جاری مقایسه کرده ایم.




[1] متاسفانه صدا و سیما در این باره ضعیف عمل می کند.



هیچ نظری موجود نیست: